12:44, pet, 26. Apr

V načrtu izgradnja Dravske kolesarske poti do Ruš in Dupleka





Mestna občina Maribor med projekti, ki jih namerava izvesti s sredstvi iz mehanizma celostnih teritorialnih naložb (CTN), načrtuje izgradnjo Dravske kolesarske poti do Ruš in Dupleka, kolesarske mreže znotraj mesta ter parkirišč na obrobju. Vse skupaj bo stalo okoli štiri milijone evrov ter prispevalo k turističnemu razvoju mesta.

Slika je simbolična.
Slika je simbolična.

Medtem ko so kolesarji na mednarodni Dravski kolesarski poti v mariborskemdelu trenutno prisiljeni uporabljati obstoječe prometnice skupaj z vsemi ostalimi udeleženci v prometu, naj bi v prihodnje zgradili ločeno dvosmerno kolesarsko povezavo med Rušami, Mariborom in Duplekom, vključno s spremljajočo infrastrukturo, ki bo ustrezala standardom daljinske kolesarske poti.

Projekt je razdeljen na dva dela – zahodni proti Rušam in vzhodni proti Dupleku. “V prvem delu je predvidena ureditev varne kolesarske poti ob južni strani železnice, kjer je bil predviden drugi tir, a ga Slovenske železnice in pristojno ministrstvo ne nameravata graditi in sta nam odstopila to zemljišče,” je pred dnevi pojasnil Aleš Klinc iz občinskega urada za komunalo in promet.

Ta povezava bo poleg najkrajše poti med Rušami in mariborsko mestno četrtjo Pekre vsebovala še pododsek bližje reki, ki bo med drugim vodil skozi Limbuško nabrežje. Na vzhodni strani mesta pa bo potrebno zgraditi kolesarsko stezo med Malečniškim mostom in mejo z občino Duplek. Celotna vrednost se ocenjuje na 1,9 milijona evrov.

Pomanjkljiva je tudi mreža kolesarskih stez znotraj mesta, zato nameravajo kohezijska sredstva izkoristiti tudi za izgradnjo manjkajočih kolesarskih povezav med mestnimi četrtmi in krajevnimi skupnostmi. “Cilj je, da se kolesarska infrastruktura na vseh smereh mesta poveže,” je pojasnil Klinc. Z nekaj več kot milijonom evrov naj bi zgradili skoraj 50 kilometrov kolesarskih poti.

Med projekte trajnostne mobilnosti sodi še ureditev sistemov Park & Ride (Parkiraj in se pelji z avtobusom) na najpomembnejših prometnih vpadnicah v mesto. V načrtu je ureditev petih parkirišč (Ljubljanska ulica, Koroška cesta, Tezno, Mariborski otok in E’Leclerc). Skupno bo na voljo 440 parkirnih mest za osebna vozila, postavili bodo tudi kolesarnice in električne polnilnice.

“Parkirišča so urejena ob obstoječih linijah mestnih avtobusov, zato nove linije ne bodo potrebne. Po potrebi pa bomo povečali pogostost voženj avtobusov,” je povedal Klinc. Projekt se ocenjuje na 850.000 evrov.

Mestni svetniki so pred dnevi potrdili investicijsko dokumentacijo za vse te navedene projekte, občina pa se bo z njimi prijavila na tretje povabilo za sofinanciranje operacij z mehanizmom CTN, ki se nanaša na področje trajnostne mobilnosti. Mestnim občinam je v tem razpisu na voljo več kot 26 milijonov evrov.

Za omenjene projekte namerava Maribor pridobiti 66 odstotkov sredstev iz CTN, ostalo pa mora zagotoviti sama.

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.