04:08, sob, 27. Apr

Projekt Začetek šole za varnost najmlajših v prometu





Agencija za varnost v prometu (AVP) je danes predstavila projekt Začetek šole, ki se je začel 25. avgusta in bo trajal do 10. septembra. Projekt bo postregel z različnimi preventivnimi aktivnostmi, povezanimi z varnostjo najmlajših v prometu, med drugim s spremljanjem otrok na prehodih za pešce in pregledom varnih šolskih poti.

Projekt poteka v okviru Nacionalnega programa varnosti cestnega prometa, koordinira pa ga ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.

Kot so pojasnili na današnji novinarski konferenci, bodo prvošolčki dobili knjižico Prvi koraki v svetu prometa, ki je namenjena zlasti njihovim staršem. Poleg tega bodo prejeli rumene rutice, ki jih bodo morali skupaj z drugošolci obvezno uporabljati. Na lokalni ravni včasih otrokom priskrbijo tudi odsevnike.

AVP je izdal plakate in letake Šolska pot ter jih razdelil občinam in šolam. Prve bodo v obliki neprometnih znakov postavili v okolico šol, druge pa bodo razdelili med starše, otroke in voznike. AVP je v eni izmed svojih akcij skupaj s podjetjem Intermatic devetim občinam v enoletni brezplačni najem podarila prikazovalnike hitrosti Vi vozite.

Po besedah vodje sektorja za preventivo in vzgojo v cestnem prometu AVP Vesne Marinko je sicer že nekaj let prisoten trend zmanjševanja števila prometnih nesreč in umrlih v prometnih nesrečah. Pri tem je poudarila, da ne moremo biti zadovoljni, dokler imamo v Sloveniji enega poškodovanega ali umrlega otroka.

V prvih tednih novega šolskega leta bodo na določenih prehodih za pešce otroke varovali prostovoljci, oblečeni v odsevne telovnike z znakom šolske prometne službe. Pri svojem delu bodo uporabljali prometne znake Ustavi. Prostovoljci so se udeležili posebnega izobraževanja, v sklopu katerega je potekal tudi praktični trening. Med drugim prihajajo iz občinskih svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, društev upokojencev, avtošol, AMZS ter Zveze združenj šoferjev in avtomehanikov Slovenije (ZŠAM).

Sekretar ZŠAM Dejan Vidic je dejal, da v akciji ne sodelujejo le ob začetku šolskega leta, temveč tudi po nekaterih daljših praznikih in zimskih počitnicah. Takrat so otroci namreč bolj razposajeni, zaradi česar potrebujejo več pozornosti. V Sloveniji imamo sicer uzakonjeno šolsko prometno službo, ki predvideva celoletno šolsko varovanje.

To predstavlja kar ogromen zalogaj, je dejal Vidic in dodal, da so po njemu znanih informacijah doslej to uspeli izpeljati samo na dveh šolah. Problem je, kako zagotoviti dovolj ljudi za izvajanje te službe. Na ZŠAM ocenjujejo, da je to izvedljivo. “Seveda v državi ta hip ni organizacije, ki bi bila zmožna samostojno angažirati toliko prostovoljcev, da bi pokrila šole, za katere bi se celoletno varovanje označilo kot smiselno,” je pojasnil. K akciji so tako kot že prejšnje leto povabili poslanke in poslance državnega zbora.

Sredi avgusta so v občinah začeli s pregledom varnih šolskih poti in izvajanjem različnih ukrepov. Vse šole morajo narediti načrt varnih šolskih poti, ki je sestavljen iz opisov nevarnih mest ter navodil za ustrezno obnašanje otrok in drugih udeležencev v prometu. Pri tem morajo med drugim vzeti v obzir, kakšna je struktura in gostota prometa, ali obstajajo varne površine za pešce ter od kod in kako prihajajo učenci v šolo. Upoštevati morajo tudi statistične podatke o prometnih nesrečah, njihovih vzrokih in udeležencih. Načrt morajo ob začetku šolskega leta predstaviti staršem in otrokom, poleg tega ga morajo izobesiti na vidnem mestu v šoli.

Koordinatorka akcije Začetek šole iz AVP Mateja Markl je sicer izrazila željo, da bi bila varna šolska pot zakonsko definirana. Veliko otrok sploh na prvi šolski dan pripeljejo starši, s čimer nastaja gneča v območju šole. “Staršem svetujemo, da otroka pripeljejo, če res ne gre drugače. Spodbujamo jih, da se z otrokom v šolo odpravijo na aktiven način, torej peš ali s kolesom, predvsem zaradi tega, ker otrok na tak način pridobiva potrebno prometno znanje in tiste majhne vsakodnevne prometne izkušnje, ki mu bodo tudi kasneje prišle prav,” je dejala Marklova.

Osnovna šola lahko lokalni skupnosti predlaga organizacijo brezplačnega prevoza za učence, če je njihova varnost na poti v šolo ogrožena. Pobuda za organizacijo prevoza lahko pride s strani šole ali staršev. Občinski svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu razišče, kakšna je prometna situacija, ter s pomočjo mnenja policije, upravljavcev cest, prometnih strokovnjakov, učiteljev in drugih sprejme odločitev. Po besedah Marklove je v podeželskih krajih takšnega prevoza več kot v mestih.

sola

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.