10:15, pet, 26. Apr

Poostren nadzor ravnanja z odpadki





Snaga Maribor d.o.o. napoveduje poostren nadzor ravnanja z odpadki v občinah, kjer izvajajo gospodarsko javno službo ravnanja z odpadki. V mesecu septembru prav tako načrtujejo še prikaz nadzora na terenu, o natančnem datumu in lokaciji pa bodo pravočasno obvestili.

snaga

Ker se v zadnjih treh mesecih soočamo s povečanim številom onesnaženih ekoloških otokov, so se na Snagi Maribor d.o.o. odločili, da bodo v sodelovanju s pristojnim Medobčinskim inšpektoratom izvajali poostren nadzor nad zbiranjem odpadkov v gospodinjstvih, spremljali pa bodo tudi zbiranje odpadkov, ki nastajajo v delovnih procesih.

Prepričani so namreč, da je onesnaženost ekoloških otokov posledica treh dejavnikov:
– premajhnih posod, ki so nameščene v posameznem gospodinjstvu,
– uporabe ekoloških otokov za odpadke, ki nastajajo iz dejavnosti in
– neustreznega ločevanja odpadkov na njihovem izvoru, torej tam, kjer odpadki nastajajo.

Zavedajo se, da se okoliščine znotraj posameznega gospodinjstva spreminjajo, vendar je stranka dolžna vsako spremembo javiti izvajalcu gospodarske javne službe najkasneje 8 dni od njenega nastanka. To se nanaša predvsem na število članov v posameznem gospodinjstvu, od katerega je odvisna velikost posode za mešane komunalne odpadke (črna posoda), ki je osnova za obračun sistema ravnanja z odpadki. Stranka, ki želi menjati posodo za manjšo, mora zahtevku za menjavo predložiti potrdilo upravne enote, iz katerega je razvidno, koliko članov je prijavljenih v tem gospodinjstvu. Snaga bo nato šest mesecev spremljala zbiranje in ločevanje odpadkov v tem gospodinjstvu in v kolikor se bo vloga izkazala za upravičeno (v gospodinjstvu nastaja manj mešanih komunalnih odpadkov), bodo posodo menjali za manjšo. V primeru večstanovanjske stavbe mora zahtevek za menjavo vložiti upravnik in zahtevku predložiti sklep etažnih lastnikov, iz katerega je razvidno, da se z menjavo strinja večina etažnih lastnikov.

Na ekoloških otokih, ki so nameščeni v neposredni bližini gostinskih lokalov, opažajo povečane količine odpadkov, ki nastajajo v gostinski dejavnosti (predvsem steklenice, pločevinke in ostalo mešano embalažo). Uporaba ekoloških otokov za odpadke, ki nastajajo v dejavnosti, ni dovoljena, saj so ekološki otoki namenjeni za ločeno zbiranje papirja, embalaže in stekla v količinah, ki jih pridela povprečno gospodinjstvo. Zato bodo nadzor izvajali tudi na tem področju, kjer bodo lastnike opozorili na nujnost naročila dodatne posode za ločeno zbiranje odpadkov, v kateri bodo zbirali ločene vrste odpadkov, ki nastajajo v delovnem procesu.

Nadzor bodo opravljali v sodelovanju s pristojnim Medobčinskim inšpektoratom, ki bo v primeru ponavljajočih se kršitev ukrepal v skladu s svojimi pristojnostmi in pooblastili. Z nadzorom želijo povečati zavedanje uporabnikov, da so za odpadke, ki jih proizvedejo, dolžni tudi ustrezno poskrbeti, zagotovo pa bodo na tak način vzpostavili tudi pravičnejše plačevanje sistema ravnanja z odpadki. Za intervencijsko čiščenje ekoloških otokov so v letošnjem letu namreč porabili že dobrih 110 tisoč evrov, v celotnem lanskem letu pa 115 tisočakov. Ta strošek plačujemo vsi uporabniki, čeprav večina zgledno ravna s svojimi odpadki.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.