10:04, pet, 3. Maj

Mariborski turizem lani presegel rezultate iz leta EPK





Mariborski turizem je tudi v letu 2015 doživel rast in presegel prelomno leto 2012, ko je mesto gostilo Evropsko prestolnico kulture. Čeprav še niso zbrani vsi podatki, so v Mariboru in na Pohorju po besedah direktorice Zavoda za turizem Janje Viher do novembra zabeležili 20-odstotno rast nočitev in 15-odstotno rast števila obiskovalcev.

foto:MP Produkcija
foto:MP Produkcija

“To kaže na to, da so bile promocijske aktivnosti pravilno usmerjene ter da so področja športnih dogodkov, kongresnih dejavnosti in aktivnega oddiha tisti atributi, na katerih je treba graditi promocijo Maribora v prihodnje še bolj zavzeto, predvsem pa se še bolj posvetiti trgom, od koder prihaja največ obiskovalcev,” je dejala Viherjeva.

Do konca novembra so v celotni destinaciji zabeležili dobrih 345.000 nočitev, samo na območju Mestne občine Maribor pa okoli 264.000 nočitev. Trend rasti v mestnem turizmu se kaže tudi v dobrih 128.000 obiskovalcih v Mariboru, ter skoraj 147.000 obiskovalcih na ravni destinacije.

Po podatkih zavoda je bilo med turisti 23 odstotkov domačih ter 77 odstotkov tujih gostov. Med slednjimi so na prvem mestu še naprej Nemci, ki jim sledijo Avstrijci, Italijani ter gostje iz držav nekdanje Jugoslavije. Vse več je gostov iz Poljske in Češke, zaznati je večje povpraševanje turistov iz Velike Britanije, prihajajo pa tudi gostje iz drugih delov sveta. Z začetkom zime se ponavadi poveča tudi delež slovenskih gostov.

Kot pravi Viherjeva, na rezultate ugodno vpliva povezovanje med malimi ponudniki nočitvenih zmogljivosti ter dodatna ponudba Term Maribor, nekateri veliki športni dogodki, ki so zaznamovali lansko leto, od sabljačev, hokejistov do strelcev. Svoj delež prispevajo tudi različne prireditve v mestu in okolici, pri čemer je direktorica zavoda posebej izpostavila martinovanje, ko so do zadnjega kotička z okoli 25.000 obiskovalci napolnili Trg Leona Štuklja.

Na Zavodu za turizem si prizadevajo za nadaljnje promocijske aktivnosti, pa tudi za to, da na slovenski ravni ne bi izpostavljali samo destinacij na zahodu države, kot so Ljubljana, Bled in Portorož, pač pa tudi ponudbo na vzhodni strani Trojan.

Kot pravi Viherjeva, se na zavodu zavedajo, da težko konkurirajo tem destinacijam, lahko pa gradijo na učinkovitem partnerstvu, od katerega bodo vsi skupaj imeli več koristi. “Ljubljana je prestolnica in mi nikoli ne moremo z njo tekmovati na ta način, lahko pa gradimo na skupni prepoznavnosti Slovenije in gradimo na povečevanju števila nočitev v destinaciji, kar lahko storimo ravno s pomočjo povezanih zgodb,” pravi Viherjeva.

Morebitne nove letalske linije bi za turistične delavce v Mariboru pomenile velik izziv tudi v navezi z mariborskim letališčem. Kmalu se odpira redna linija z Düsseldorfom, od katere si zaradi tradicionalno dobrega nemškega trga obetajo veliko.

Pri tem Viherjeva poudarja, da je vzpostavljanje letalske linije potrebno graditi premišljeno, poskrbeti za promocijo, predvsem pa bi morala biti linija vzpostavljena za daljše časovno obdobje, saj je le tako mogoče učinkovito izvesti promocijske aktivnosti. To se je pokazalo tudi pri lanski liniji z Londonom, ki je v letošnjem letu najverjetneje ne bo.

Sicer pa je tudi letošnja zelena zima, ki je po dobrem decembru in januarju že povzročila prve odpovedi aranžmajev, pokazala, da se bodo morali v Mariboru v še večji meri lotiti strategije, ki ne bo več temeljila samo na zimskem turizmu, pač pa na zeleni destinaciji ter aktivnem oddihu.

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.