11:17, četrtek, 19.06.2025
Maribor
temperature icon 27°C

Velik porast spletnih prevar v oglasih na Facebooku

Slika je simbolična

Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT opozarja na močan porast spletnih oglasov, ki vodijo v najrazličnejše finančne prevare.

Te goljufive vsebine se pojavljajo predvsem kot sponzorirane objave na družbenem omrežju Facebook in na različnih novičarskih spletnih portalih prek oglaševalskih mrež.

Med najpogostejšimi so oglasi za goljufive investicijske sheme, ki se širijo po različnih spletnih straneh in medijskih portalih, vključno s slovenskimi. Prevaranti pogosto zlorabljajo podobe znanih osebnosti in blagovnih znamk, da bi ustvarili vtis legitimnosti in zaupanje pri uporabnikih.

“Investicijske prevare so po podatkih policije v preteklem letu Slovence oškodovale za več kot 19 milijonov evrov, pri čemer je povprečni znesek oškodovanja znašal več kot 27.000 evrov,” so sporočili iz SI-CERT. Poleg Slovenije opozarjajo tudi evropski odzivni centri na porast podobnih prevar.

Pogosta je tudi tako imenovana prevara s povračilom sredstev (recovery scam), kjer prevaranti po začetni izgubi denarja poskušajo žrtvam prodati lažne storitve za vračilo izgubljenih sredstev. Pri tem lažno uporabljajo podobe in imena slovenskih institucij, kot so policija, finančna uprava in različna ministrstva, ter preko Facebook oglasov obljubljajo pomoč in pregon kriminalcev.

Še ena vrsta pogostih prevar so lažne spletne trgovine, ki se predstavljajo kot slovenske ali kot predstavništva znanih blagovnih znamk. Te spletne trgovine so zelo dobro optimizirane za iskalnike in jih uporabniki hitro najdejo. Pogosto se pojavljajo tudi oglasi, ki zlorabljajo imena znanih slovenskih trgovcev.

Tretji tip goljufivih oglasov so t.i. prevare s skrito naročnino. Žrtve vpišejo podatke o kreditni kartici pod pretvezo simboličnega plačila, nato pa jim zaračunavajo mesečne naročnine v višini tudi do 60 evrov.

SI-CERT uporabnikom svetuje, naj vedno preverijo Facebook stran, ki stoji za oglasom, zlasti če so obljube preveč privlačne, kot so zelo nizke cene ali visoki donosi.

Strani, ki so nastale pred kratkim, imajo malo sledilcev in objav, ter aktivno množico oglasov, pogosto ne vzbujajo zaupanja. Prav tako naj preverijo komentarje – pogosto gre za botske profile, ki s programiranimi skripti ustvarjajo lažen vtis popularnosti.

Ključna opozorila SI-CERT:

Previdnost pri investicijskih ponudbah z visokimi donosi brez tveganja.

Pozornost pri spletnih trgovinah, ki se predstavljajo kot slovenske, a to niso.

Previdnost pri vnosu podatkov kreditnih kartic na spletnih straneh in preverjanje naročnin.

SI-CERT poudarja, da je previdnost ključna, saj so goljufi vse bolj iznajdljivi in uporabljajo sofisticirane metode za zavajanje uporabnikov na spletu.

Deli z ostalimi:

Druge novice

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Anketa

Ali menite, da bi morale šole imeti bolj stroge varnostne ukrepe?

Loading ... Loading ...