Predsednik Letalskega centra Maribor Viljem Kolar je danes dal izjavo za medije o nedeljski nesreči letala pri Gančanih v Prekmurju, so sporočili iz omenjenega letalskega centra.
“Pretreseni zaradi včerajšnjega dogodka v tragični nesreči našega letala, izgube sopilota. Vsem sorodnikom in znancem ob tej priložnosti izrekamo iskreno sožalje. Gre za najhujšo nesrečo s smrtnim izidom v zadnjih 30 letih v našem klubu,” je dejal in dodal, da gre za eno najvarnejših letal na svetu.
Potrjeno: Umrle tri osebe
Dodal je, da je pilot Nikolaj Balažič najavil let z dvema potnikoma. “To je bil naš uradni podatek in je danes uradno potrjeno, da so tri smrtne žrtve.” Vremenski pogoji v Mariboru so bili včeraj odlični, pove in doda, da o razlogih zaenkrat ne morejo govoriti: “To se pričakuje od organov pristojnih za tovrstne nesreče.” Letalo je bilo redno vzdrževano in servisirano, po morebitnih spremembah v zadnjih letih niso poročali. Pilot je imel veljavno licenco, zdravniško operacijo ter vse potrebno za let.
Ni bilo videti, da bi želel pilot prisilno pristati
“Po podatkih, ki so javno dostopni, ni bil preko komunikacijske zveze javljen noben postopek v sili. Drugo, kot predstavnik Letalskega centra in tudi kot piloti, smo si ogledali kraj nesreče in ne moremo govoriti kot laiki. Po našem vedenju in videnju na kraju nesreče ter našem znanju, ni bilo zaznati akcije, da bi želel pilot prisilno pristati, posledica trka, so namreč katastrofalne,” doda.
Letalo je imelo namen se vrniti v Maribor
Nemogoče je govoriti ali je šlo za človeško ali drugo napako. Povedal je, da je vsak pilot dolžan javiti morebitno napako. Ni bilo zaznati nobenega postopka v sili. Piloti so dolžni javiti vsako spremembo, ki bi lahko ogrožala njih ali druge, bodisi odpoved motorja, radijske postaje ali katerokoli drugo situacijo, ki predstavlja nevarnost za ljudi in njih same. Pojasnil je še, da je pilot dolžan preveriti, v kakšnih pogojih leti.
Ta športna letala nimajo črnih skrinjic. Letalo ima vso kronologijo in je bilo redno v uporabi. Uporablja se za šolanje ter druge operacije, ki so v skladu z dovoljenji Letalskega centra Maribor. Pojasnili so tudi, da je imelo letalo stik s kontrolnim centrom in se redno javljalo kontroli. Licenca športnega pilota (PPL) omogoča le vizualno letenje, kar pomeni, da pilot ne sme leteti v megli ali drugih pogojih zmanjšane vidljivosti. Za letenje v zahtevnejših pogojih so potrebne nadgrajene licence, vendar mora biti tudi letalo ustrezno opremljeno in prilagojeno za tovrstne lete.
Celotni izjavi prisluhnite spodaj.