Na strani Zaposleni v zdravstvu na Facebooku sta bili objavljeni izpovedi dveh zaposlenih v Urgentnem centru UKC Maribor, ki sta razkrili trenutno naporno situacijo.
Trenutni pogoji dela v mariborskem urgentnem centru na robu vzdržnosti
Zaposlena z več kot desetletnimi izkušnjami v zdravstvu opisuje, da so trenutni pogoji dela v mariborskem urgentnem centru na robu vzdržnosti. Povečano število pacientov je preplavilo že tako obremenjen sistem. Kljub njihovim prizadevanjem, da bi oskrbeli vse paciente, ki čakajo na pomoč, se pojavljajo resni izzivi, saj se hkrati pričakujejo novi nujni primeri, ki terjajo takojšnjo obravnavo. Zaradi tega so mnogi pacienti, ki že čakajo na zdravljenje, dolgo časa brez ustrezne pozornosti, saj morajo najprej poskrbeti za najbolj nujne in nestabilne primere.
Zaposleni v urgentnem centru opozarjajo na pomanjkanje kadra in preobremenjenost. To vodi v naraščajoče nezadovoljstvo med zaposlenimi, pa tudi med pacienti. Ob tem ne prejemajo potrebnih dodatkov za povečan obseg dela, četudi si jih že dolgo prizadevajo pridobiti.
Obrnili smo se tudi na UKC Maribor
“V UKC Maribor smo seznanjeni z zapisi na družbenih omrežjih in se hkrati zavedamo situacij, ki so v njih navedene. Zadnjih nekaj tednov oziroma mesecev se, tako kot tudi ostale zdravstvene ustanove po vsej Sloveniji, soočamo s povečanim obiskom pacientov, predvsem zaradi respiratornih okužb. Številke se dnevno povzpnejo tudi do 300 ali več pacientov. Posledično so posteljne kapacitete UKC Maribor zasedene. Bolniki z respiratornimi okužbami so hospitalizirani na Oddelku za infekcijske bolezni in vročinska stanja, po potrebi se jih namešča tudi na ostale oddelke po celotnem UKC-ju,” so nam dejali.
Potrdili so tudi, da je na prosto posteljo pogosto potrebno v Urgentnem centru počakati tudi več ur
“V tem času si osebje prizadeva, da je pacientom zagotovljena vsa potrebna oskrba. V to spada tudi prehrana, za katero v večini poskrbi kar zdravstveno osebje samo.” Istočasno se, prav tako kot ostale zdravstvene ustanove po Sloveniji, soočajo s pomanjkanjem kadra. Razlogi so različni, od odhodov do bolniških staležev. “A si hkrati prizadevamo, da privabimo novega. Kombinacija povečanega števila pacientov in pomanjkanja kadra vodi v večje obremenitve zdravstvenih delavcev (tako zaposlenih v zdravstveni negi kot tudi zdravnikov), posledično pogosto sledi nezadovoljstvo pacientov in hkrati tudi naših zaposlenih.”
“Seznanjeni smo tudi, da dodatno nezadovoljstvo povzroča nedavno sprejet Zakon o sistemu plač v javnem sektorju. Kljub vsemu navedenemu si v Urgentnem centru UKC Maribor prizadevamo iskati rešitve za nastale situacije in zagotavljamo, da smo v vsakem trenutku pripravljeni pomagati življenjsko ogroženim pacientom. Paciente, ki bodo po triaži prepoznani kot manj ogroženi, pa prosimo za razumevanje ob čakanju na pregled,” so še odgovorili iz UKC Maribor.
Na konkretne odgovore še čakamo
Kljub temu, da smo prejeli odziv iz UKC Maribor, nam niso odgovorili na vsa vprašanja, ki smo jih poslali. Zanimalo nas je namreč še nekaj ključnih tem, ki se tičejo zaposlenih in pogojev dela v tej ustanovi. Eno izmed vprašanj se je nanašalo na nihanja v izplačilih plač zaposlenim.
Zaposleni so nam namreč sporočili, da nikoli ne vedo, koliko bodo dejansko prejeli, saj naj bi več oddelanih ur pomenilo nižjo urno postavko. To je vprašanje, na katerega v odgovoru ni bilo odgovora.
Poleg tega smo želeli izvedeti, zakaj UKC Maribor zahteva bris za respiratorne okužbe pri sprejemu pacientov na oddelek. To naj bi bila praksa le v tej bolnišnici, medtem ko drugje to ni potrebno. Tudi tega vprašanja v odgovoru niso pojasnili. Poudarili smo tudi, da v UKC Maribor mentorji in nadzorne medicinske sestre ne prejemajo dodatkov za svoje delo. Zaposleni so konkretno opozorili na pomanjkanje ustreznih dodatkov in nagrad za njihovo delo. V tem delu odgovora ni bilo podrobnosti, kako se to področje obravnava.
Nazadnje smo vprašali, kako se v UKC Maribor sprejemajo odločitve o finančnih prioritetah in zakaj se zdi, da so interesi vodstva pogosto v neskladju z interesi zaposlenih.
Prosili smo jih, da odgovorijo še na preostala vprašanja. Odgovore bomo objavili, ko jih prejmemo.