Prenova linij javnega potniškega prometa v Mariboru stopa v veljavo z jutrišnjim dnem. Kot smo že poročali, so številni občani razočarani in zaskrbljeni, saj bo na nekaterih linijah avtobus vozil bistveno redkeje, še posebej ob vikendih in praznikih. S temi pomisleki so danes na seji mestnega sveta soočili tudi župana.
Rotar: “Maribor ni tako velik, da bi se človek iz Zrkovcev počutil, kot da je iz Lendave”
Josip Rotar (Lista kolesarjev in pešcev) je na seji izpostavil, da se največje težave prenovljenega javnega potniškega prometa kažejo predvsem v obrobnih delih mesta, kot so Zrkovci, Malečnik, Grušova, Pekre in druga naselja. Opozoril je na zmanjšanje števila voženj in podaljšanje intervalov s 60 na 90 minut ali več. “Tisti, ki bi želeli ob sedmih zjutraj priti v službo, se morajo odpraviti že pred peto, da sploh pridejo pravočasno. Ali lahko najdemo sistem, ki bi tem ljudem omogočil dostop do mesta v primernem času?” je vprašal župana.
Jurišič: “Razširili smo belo cono, da bo lahko občini še parkirnino plačal”
Igor Jurišič – Stranka mladih – Zeleni Evrope je predlagal, da se ponovno preučijo avtobusne linije: “Tisti, ki se vozijo iz Dogoš ali Zrkovcev, imajo zadnji avtobus ob 21.10, prej je bil ob 22.25. Šli smo proti temu, za kar se zavzemamo – za neko trajnostno mobilnost. In smo tega, ki dela v UKC Maribor ali kjerkoli, avtomatsko prisilili, da uporabi avtomobil, razširili smo belo cono, da bo lahko občini še parkirnino plačal, in hkrati smo tistim, ki gredo na prireditve, rekli: pridite raje z avtom, če boste nekaj spili, nič hudega. Zdi se mi, da je to napačna smer, če želimo iti v smeri trajnostne mobilnosti.”
Lidija Divjak Mirnik predlagala poskusno dobo in vnovično preučitev linij
Lidija Divjak Mirnik – Lista za pravičen razvoj mestnih četrti in krajevnih skupnosti je predlagala, da ponovno razmislijo o novih linijah: “Uvedite poskusno dobo in po treh mesecih na novo začrtate linije ali naredite korekcije, glede na ugotovitve in pripombe občanov.” Dodala je, da je jasno, da nikoli ne bodo vsi zadovoljni, a je nesprejemljivo, da večina pritožb prihaja iz vseh mestnih četrti in krajevnih skupnosti. “Ljudje si želijo nova postajališča, ogromno starih nima klopi, kaj šele strehe. Čakalo se bo na avtobus tudi po eno uro. Nekateri so se obrnili na varuha človekovih pravic.”
Mikl: “Vsi tisti, ki so zaposleni do 15. ure, ne morejo priti na avtobus”
Jurše: “Opozarjali smo, da naj ljudje uporabljajo javni prevoz”
Čepe Vizjak: “Rekli so, da bo nastal upor, če se ne bo nič spremenilo”
Breda Čepe Vizjak – SDS je opozorila na linijo 1, ki jo uporabljajo tako učenci kot starejši: “Zdaj je bilo idealno, da se pripeljejo pred UKC. Mladi so se vozili v šolo. Imamo Šolski center, Drugo gimnazijo, Srednjo zdravstveno šolo, in to je strel v koleno.” Dodala je, da je nekomu 300 metrov za prehoditi veliko: “Nekdo, ki težko hodi, je s hojico, vozičkom, berglami, je to res zelo težko. Ne more si privoščiti taksija. Na Teznem, tam, kjer živim jaz, so rekli, da bo upor nastal, če se nič ne bo spremenilo.”
Vozni redi so se v zadnjih dneh že večkrat popravili
V zadnjih treh dneh so se stvari v voznih redih že popravljale, je dodal mariborski župan: “Ene so bile neživljenjske, napake, ki se jih snovalci niso zavedali. Rekel bi, da smo lahko veseli, da imamo rast javnega potniškega prometa, nove avtobuse, ki imajo lažji dostop za vse, novi so v prihodu.” Dodal je, da spremljajo trende in so šli v digitalizacijo. Kar se tiče Ljubljanske, je dejal: “Večkrat smo razpravljali, kako razbremeniti prometne zamaške, ki ne samo da nas živcirajo, ampak tudi ogrožajo življenje, če kdo ne more do bolnišnice. Ena izmed želja je bila, da razbremenimo ljubljanske prometne zamaške.”
“Zavedamo se, da je pri snovanju voznih redov prišlo do nekaj anomalij.”
Aleš Klinc, Sektor za komunalo in promet MOM, je uvodoma dejal: “Zavedamo se, da je pri snovanju voznih redov prišlo do nekaj anomalij. Po objavi voznih redov prejšnji petek smo prejeli kar nekaj pobud. Skupaj z Marpromom smo te stvari spremljali in popravljali. Gre za odhode, ki so bili najbolj kritični. Poudarek je bil, da morajo biti takšni, da jih bodo vsi šolarji in zaposleni še naprej nemoteno uporabljali.”
Avtobusi so velikokrat prazni
Dotaknil se je tudi določenih komentarjev glede avtobusov izven centra: “Zasedenost avtobusov v tistih časih, ko potnikov dejansko ni bilo, je bila ena izmed pomembnih dejavnikov pri optimizaciji linij.” Povedal je, da so številni avtobusi velikokrat prazni, predvsem v večernih urah. “Kljub temu smo pri popravku, ki ga lahko vidite, dodali eno dodatno vožnjo. Vsekakor bomo od jutri spremljali zadevo na terenu preko novih validatorjev, ki nam dajejo odlične podatke o zasedenosti, kakšni so prihodi potnikov na posameznih postajališčih. Pobude, ki jih imamo s strani šol, smo upoštevali.” Obljubil je, da se bodo ažurno odzivali na potrebe.
Šmigoc: “Javni potniški promet dobrina, ki si jo vsak meščan tega mesta želi”
Ranko Šmigoc, direktor Marproma, je pred jutrišnjim dnem povedal: “To je velika odgovornost vseh nas, tudi občine in Marproma. Vse pobude in odzivi s strani prebivalstva so legitimi, so odraz tega, da se je nekomu nekaj iz vidika dostopnosti poslabšalo in da je javni potniški promet dobrina, ki si jo vsak meščan tega mesta želi. Zavedamo se tega in odgovorno odgovarjamo na vse pripombe. Vse, kar ste danes povedali, je že obdelano. Prav te linije, P9, P12, P16, tudi P7 smo že delali, delno tudi na G3. Tudi na liniji G1 snujemo rešitve, mislim, da bomo v naslednjih dneh še delali na tem. Glavnina vseh teh zadev je že spremenjena, izboljšana.”