15:39, sob, 20. Apr

Ptujski mestni svetniki na izredni seji o rekonstrukciji Ormoške ceste





Le dan potem, ko so predstavniki civilne pobude za izgradnjo ptujske obvoznice že sedmič protestno zaprli s tranzitnim tovornim prometom vse bolj obremenjeno Ormoško cesto, so o tej problematiki ptujski mestni svetniki opravili izredno sejo. Prebivalci ob cesti nasprotujejo načrtovani obnovi ceste, saj se bojijo, da bi nanjo navezali hitro cesto.

izredna seja ptuj cesta ormož

Izredne seje se je udeležil tudi predstavnik direkcije za cesto Tomaž Willenpart, ki je je mestnim svetnikom, predstavnikom civilne iniciative in mestnih četrti Spuhlja in Jezero tudi tokrat večkrat zagotovil, da gre pri rekonstrukciji državne ceste, ki jo pelje direkcija, za povsem nepovezan projekt z umeščanjem hitre ceste Ormož – Ptuj, ki je v pristojnosti Darsa. “Že iz naslova izvajalcev oz. investitorjev izhaja, da gre za dva povsem med seboj neodvisna projekta, skratka umeščanje hitre ceste Ormož – Ptuj v pristojnosti Darsa in tukaj je direkcija zgolj soglasodajalec tako kot občina v posegih v prostor. pri rekonstrukciji obstoječe glaven ceste pa gre za “popravilo” obstoječe ceste z izboljšanimi ukrepi za varnost prometa za tam živeče prebivalce,” je pojasnil Willenpart.

Tomaž Willenpart, DRSI
Tomaž Willenpart, DRSI

Ker del prebivalcev ob cesti po njihovem prikrito umeščanje obvoznice mimo njihovih domov vidijo tudi v razširitvi sedanje ceste, Willenpart pojasnjuje, da ni tako, saj se cesta na nekaterih delih celo malenkost zoži, res pa je, da se širi zaradi novih pločnikov in kolesarskih stez. Zato težko razume, da s tako rešitvijo, ki zagotavlja večjo prometno varnost, niso zadovoljni. “Ocenjujem, da smo vendarle korak bližje. Navsezadnje se je županja s svojimi aktivnostmi zavezala, da bo zadevo v dialogu pripeljala do končnega dogovora,” je dodal  Willenpart, ki je še enkrat zagotovil, da rekonstrukcija ceste ni v nobeni povezavi z novogradnjo hitre ceste. Zaradi vseh težav se obnova Ormoške ceste pred letom 2021 verjetno ne bo začela, je pa denar za zemljišča v proračunu zagotovljen.

Predstavnica civilne pobude Sergeja Puppis Freebairn je po seji povedala, da so si  želeli več zagotovil, da bo direkcija prisluhnila prebivalcem ob cesti. “Upamo, da so zadnje akcije civilne iniciative dale mislit mogoče tudi komu v Ljubljani in, da bomo dosegli vsaj preusmeritev mednarodnega tovornega tranzita,” je dejala predstavnici civilne pobude. Vsekakor pa pričakuje, da bo seja izhodišče za nadaljnje pogovore in da bodo razčiščene nekatere zadeve, ki so še vedno najbolj sporne.

Sergeja Puppis Freebairn, predstavnica CI
Sergeja Puppis Freebairn, predstavnica CI

Med temi je omenila predvsem širino celotnega cestišča skupaj s pločniki, saj ponekod trasa trenutno gre preko hiš ali tik ob njih, stanovalcem pa doslej ni bilo pojasnjeno, kaj se bo v teh primerih z njihovimi domovi zgodilo. Hkrati je nejasno, kaj se bo zgodilo s ptujsko obvoznico, za katero še vedno nimajo nobenih zagotovil, da bo ta speljana južno od Ptujskega jezera. “Zelo dobro vemo, kaj se dogaja pri umeščanju obvoznice in skrbi nas, da južna varianta, ki je bila že večkrat zavrnjena s strani okoljevarstvenikov, zakonodaja pa se je na tem področju še zaostrila, ne bo šla skozi. V tem primeru ostane le še naša obstoječa cesta,” je Puppisova pojasnila nezaupanje do zagotovil direkcije.

Ptujska županja Nuška Gajšek je sicer sejo prekinila pred glasovanjem o predlaganih sklepih, o katerih bodo odločali na majski redni seji, do takrat pa pričakuje vnovične zbore mestnih četrti Spuhlja in Jezero. Tudi iz današnje razprave je namreč bilo razumeti, da vsi ne nasprotujejo obnovi državne ceste, saj jim ta ne bi v ničemer koristila. Cesta bi ostala v sedanjem stanju, prometa pa zato ne bi bilo nič manj. “Mi smo danes ugotovili, da imamo zelo podobna stališča, smo pa na dolečenih točkah še vsak k sebi, zato je potrebno narediti še neki krog pogovorov, dogovorov, kompromisov. Mislim, da nikjer ne gori voda, da je prav, da si vzamemo čas in, da opravimo pogovore najprej v ožjem krogu in ga potem širimo naprej,” je dejala Gajškova.

Nuška Gajšek, županja MO Ptuj
Nuška Gajšek, županja MO Ptuj

Da bi pri odgovornih na državni ravni vendarle dosegli prepoved mednarodnega tovornega tranzitnega prometa in njegovo preusmeritev na avtocesto, je Gajškova danes pismo s tem predlogom poslala tudi ministrstvu za infrastrukturo. O tem je sicer z ministrico Alenko Bratušek govorila že ob njenem obisku na Ptuju, da je takšno rešitev mogoče izpeljati brez soglasja sosednje Hrvaške, pa po mnenju civilne iniciative kaže primer ravnanja hrvaških oblasti na mejnem prehodu Mursko Središče.

Gajškova je včeraj vsem, tudi direkciji, v razmislek podala predlog, da bi obnovo državne ceste izvedli v dveh fazah. Najprej na odseku od Spuhlje do navezave na del stare Ormoške ceste, drugi del pa bi počakal do izgradnje južne obvoznice.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.