Na Univerzi v Mariboru uspešno vzpostavili poučevanje na daljavo

Na Univerzi v Mariboru so se prilagodili trenutni situaciji in pristopili k izvedbi pedagoškega procesa na daljavo. Po enem tednu poučevanja na daljavo ugotavljajo, da je bil prehod opravljen uspešno.

Sistem za začasno poučevanje na daljavo na Univerzi v Mariboru je bil vzpostavljen v samo nekaj dnevih. Z univerze sporočajo, da je uspešnost sistema po eni strani rezultat predhodno dobro pripravljene infrastrukture, po drugi strani pa odličnega dela posameznikov in služb, ki so bile vključene v proces vzpostavitve. Pomemben del pri uspešnem zagonu so prispevali tudi IKT koordinatorji na fakultetah ter profesorji in študenti z uporabo predvidenih rešitev.

Ob tem je rektor Univerze v Mariboru Zdravko Kačič dejal: “Ocenjujem, da izvajanje poteka zelo uspešno, prav tako pa tudi, da se študentke in študenti udeležujejo predavanj na daljavo v precej večjem številu, kot sem sam pričakoval. S tega vidika lahko ugotovim, da izvajanje pedagoškega procesa na daljavo, kot ga izvajamo na UM, izpolnjuje zahtevane standarde kakovosti.”

Vzpostavitev in delovanje sistema za poučevanje na daljavo so razdelili na tehnični del, ki ga je večinoma prevzel Računalniški center Univerze v Mariboru (RCUM), in na vsebinski del, ki ga je prevzel Oddelek za izobraževanje in študij UM, ob močni podpori posameznikov z Oddelka za pravne, kadrovske in splošne zadeve UM ter Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko UM (FERI).

Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko UM (FERI). Vir: FERI

Zaposleni in študenti so prejeli natančna navodila za lažjo uporabo, prav tako jim je omogočena pomoč v živo preko spleta, navedeni so tudi kontakti oseb, ki jim v tem obdobju lahko pomagajo. Učna platforma oz. učno e-okolje Moodle, ki ga na UM sicer uporabljajo že več kot 15 let, ostaja primarno učno e-okolje, kamor profesorji nalagajo gradiva, kjer študenti oddajajo naloge (z obveznim preverjanjem podobnosti vsebin), kjer se lahko izvajajo kvizi, vodi prisotnost, ipd. V Moodlu vsaka učna enota predstavlja svojo “spletno učilnico”, kamor so ob začetku študijskega leta avtomatsko dodani vsi študenti, ki imajo to učno enoto med svojimi obveznostmi. V sklopu prehoda na poučevanje na daljavo, so imeli profesorji navodila, da v tem sistemu objavijo študentom potrebne informacije za vključitev v videokonferenco.

Za potrebe poučevanja na daljavo je bil samo v roku enega dne vzpostavljen tudi portal predavanjaonline.um.si, ki je na prvi dan zagona zabeležil kar 1800 obiskovalcev ter 5150 ogledov. Tudi sicer se intenzivnost uporabnikov in povečana raba informacijske tehnologije kaže v številu prijav v informacijski ekosistem. Na Univerzi v Mariboru, ki razpolaga z vzorno urejenim in avtomatiziranim sistemom upravljanja digitalnih identitet, je v času večjih obremenitev bilo prijav v sistem kar 456 prijav na sekundo, povprečno pa 6,62 prijav na sekundo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

0 KOMENTARJEV