13:50, čet, 28. Mar

Koalicija dvomi v postopek izbire organizatorja programa Čarobnega decembra 2019





V Mariboru koalicija dvomi v postopek in legalnost izbire organizatorja programa za izvedbo Čarobnega decembra, ki ga je pred kratkim izvedla Mestna občina Maribor z županom Sašo Arsenovičem in Nevo Pipan na čelu. Tako sta svoje dvome že izrazila Stojan Auer iz Liste za pravičnost in razvoj ter Vladimir Šega iz Levice.

Tik pred prazniki v sredo, 30. oktobra 2019, zvečer ob 18. uri, so namreč z Mestne občine Maribor poslali po elektronski pošti trem izbranim podjetjem povabilo k oddaji ponudbe za program v okviru prireditev Čarobni december 2019 in silvestrovanja na prostem v Mariboru na Trgu Leona Štuklja. Program s konkretno izbranimi izvajalci ter hkrati z izbranim sponzorjem Čarobnega decembra 2019 so morali sestaviti v nekaj dneh med novembrskimi prazniki ter ga v izredno kratkem roku tudi poslati MO Maribor. Zakaj se občina ni odločila za javni razpis, na katerega bi se lahko prijavil kdor koli, nam ni znano. Tudi ne na podlagi katerih referenc so izvedli povabilo trem izbrancem, saj je splošno znano, da je v Mariboru ogromno sposobnih organizatorjev. Ne nazadnje pa je največje vprašanje, kje je koncept turističnega produkta Čarobni december v Mariboru, ki bi ga morala imeti MOM že meseca junija.

Dvom o pravilnosti in legalnosti izbire

Nad nenavadnim in kratkim postopkom se čudi marsikdo, tudi koalicijski partnerji iz Mestnega sveta MO Maribor. Svoje dvome je izrazil tako Stojan Auer, mestni svetnik iz Liste za pravičnost in razvoj, ki se čudi postopku iskanja producenta letošnjega Čarobnega decembra: “Čudi me, da to ni bil javni razpis, ampak je bil nek javni poziv, pa še to ni bil javni poziv, ker so samo nekaterim izbranim poslali nek elektronski mail.” To elektronsko povabilo k oddaji so dobili v sredo, 30. oktobra, ob šestih zvečer, naslednji dan pa je bil prazničnem, dela prost dan. Auer še izpostavlja: “Imeli so časa pet dni, da se odzovejo oziroma da pripravijo ves program, vso vsebino, čeprav Zakon o javnem naročanju v 74. členu jasno govori, kakšni morajo biti roki. Torej nihče se ne more prijaviti, če mu nekdo na drugi strani ne da razumnega roka.” Poglejmo njegovo izjavo:

Svoje dvome pa je izrazil tudi Vladimir Šega iz Levice, prav tako koalicije v Mestnem svetu MO Maribor. Šega ima petnajstletne izkušnje prav pri pripravi programa Čarobnega decembra. Ob letošnjem postopku izbire pravi: “To, kar danes gledamo, je ena velika žalost.” Dodaja, da bi bilo treba o Čarobnem decembru razmišljati že junija in “takrat narediti razpis, tako kot ga zakon veleva. To, kar pa je dandanes, pa je zame katastrofa.” Meni, da bi se moral vsakdo, tudi župan, zavedati, da mora o kulturi odločati stroka. Njegova celotna izjava je v posnetku:

Program za 33 dni sestavljen v treh delovnih dnevih?

Mestna svetnika se tako čudita samemu postopku izbire producenta, od tega, da ni bil pravočasno objavljen razpis, do izredno kratkega roka za pripravo konkretnih vsebin. MO Maribor je namreč zahtevala od producentov, da od srede, 30. oktobra, zvečer, do srede, 5. novembra do 16. ure, v celoti pripravi in pošlje program in produkcijo v okviru prireditev Čarobni december 2019 in silvestrovanja na prostem, torej za 33 dni, od 29. novembra do 31. decembra. Tako so morali producenti praktično v samo treh dnevih zorganizirati celoten program in pridobiti sponzorja. Kot je znano, je to uspelo le enemu podjetju, podjetju Damn, ki pa se predvidoma ukvarja z oglaševanjem in videoprodukcijo. Tako se v mestu pojavljajo tudi vedno večji dvomi o transparentnosti izbire, saj segajo povezave podjetja Damn vse do vrha MOM (več v prihodnjih dneh).

Kaj dela Zavod za turizem Maribor – Pohorje?

Se pa ob tem sprašujemo, kako lahko Zavod za turizem Maribor – Pohorje sploh trži oziroma oglašuje Čarobni december v Mariboru, saj še vse do danes ni znan koncept dogajanja in koncept decembrskega turističnega produkta Maribora.

Ve se namreč samo to, kar je MO Maribor zapisala v sporočilu za javnost, 6. novembra 2019, namreč, da so izbrali producenta, ki je najbolj ustrezal pogojem in da so “k oddaji ponudb povabili producente, ki so bodisi v preteklih letih že sodelovali v pripravi programa Čarobnega decembra ali imajo druge referenčne izkušnje z organizacijo podobnih programov. Od ponudnikov smo pričakovali, da pripravijo program za vsak večer v tem obdobju, s tem, da čez teden predvidevamo različne tematske večere, ko bodo za glasbo skrbeli priznani didžeji, ter videokoncerte (posnetke koncertov največjih svetovnih zvezd), ob koncih tedna (v petek in soboto) pa koncerte priljubljenih glasbenikov in stand-up komikov.”

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.