Direkcija: Drevesa na območju nesreče v Podvelki niso bila zaznana kot nevarna

V ponedeljek so se pri Podvelki podrla drevesa, pri tem je na cesti Dravograd-Maribor ena oseba umrla. Z Direkcije RS za infrastrukturo navajajo, da drevesa “v sklopu izvajanja pregledov državne ceste niso bila zaznana kot nevarna”. Povedali pa so še, da so že izvedli in še načrtujejo več vlaganj v zaščitne ukrepe nad cesto Dravograd-Maribor.

Na državni cesti Dravograd-Maribor v Dravski dolini sta se na območju občine Podvelka v zadnjem letu in pol v času ujme oz. po njej zgodili dve prometni nesreči, v katerih so življenja izgubile tri osebe. V ponedeljek zjutraj je namreč pri Podvelki s pobočja nad glavno cesto drevo padlo na vozilo 52-letnega domačina. Ta je umrl na kraju nesreče. Blizu kraja Brezno, kar je približno tri kilometre stran od mesta zadnje nesreče, pa se je najverjetneje zaradi predhodnega obilnega deževja 30. oktobra 2018 na isto glavno cesto prikotalila skala in takrat pod seboj pokopala dve osebi v avtomobilu.

slika je simbolicna

slika je simbolicna

Na Direkciji RS za infrastrukturo so glede prve nesreče zapisali, da so bila drevesa, ki so se v ponedeljek zaradi orkanskega vetra na kraju tragičnega dogodka porušila na vozišče državne ceste, “zdrava, pokončne rasti in niso kazala nobenih znamenj hiranja. Zato v sklopu izvajanja pregledov državne ceste niso bila zaznana kot nevarna”. Zapisali so tudi, da so na mestu, kjer se je zgodil tragični dogodek, pred dogodkom izvedli intervencijska dela odstranjevanja podrtega drevesa. Poškodovalo je tudi vozilo delavcev, ki sta pred nesrečo odstranila prej podrta drevesa. Nihče od njiju ni bil poškodovan.

Koncesionar pregleduje območje

Na območju Koroške, kjer je koncesionar za vzdrževanje državnih cest družba VOC Celje oz. VOC Koroška, so sicer delavci v ponedeljek v času od 2.30 do 17. ure odstranili 37 dreves na osmih odsekih državnih cest. Na direkciji so zapisali, da so se drevesa podirala zaradi sunkov orkanskega vetra na lokacijah, ki jih ni mogoče vnaprej predvideti ali določiti. VOC Koroška je sicer lani v sklopu koncesijske pogodbe izvajal dela za odstranjevanja drevesne zarasti iz območja cestnega sveta državnih cest, izvaja pa tudi redne preglede cest. Zapisali so tudi, da v primeru dreves na zasebnih zemljiščih, “ki mejijo na cestni svet in so zaznana kot nevarna drevesa za odvijanje prometa na državni cesti, koncesionar pisno obvesti lastnike zemljišč o nujnosti odstranitve teh dreves. V kolikor se lastniki ne odzovejo, se zadeva preda v reševanje Inšpektoratu RS za infrastrukturo.”

Na nevarnih območjih postavljajo postajno-lovilne ograje

Kljub vsem pregledom pa kaže, da je območje glavne ceste precej nevarno, domačini so na to opozarjali pristojne tudi pred tragično nesrečo, ki se je pri kraju Brezno zgodila konec oktobra 2018, ko je padajoča skala terjala dve smrtni žrtvi. Po tisti nesreči so tam najprej postavili podajno-lovilne ograje v dolžini 160 metrov in izkopali lovilni jarek. Vrednosti teh del, izvedenih do konca novembra 2018, je znašala dobrih 217.000 evrov. Nato so konec leta 2018 in lani na odsekih cest med Radljami in Ruto izvedli še za 1,5 milijona evrov naložb za zaščito pred padajočimi kamnitimi bloki. Trenutna dela za zaščito pred padajočim kamenjem pa potekajo pri hidroelektrarni Vuhred. Ta dela so vredna dobrih 280.000 evrov, zaključili pa jih bodo predvidoma do 15. marca.
Vir: STA

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

0 KOMENTARJEV