12:53, pet, 29. Mar

AMZS za dva od 33 otroških varnostnih sedežev odsvetuje uporabo





Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in organizacijami za varstvo potrošnikov v minulih mesecih opravila prvi del letošnjega testa otroških varnostnih sedežev, v katerem je bilo pod drobnogledom 33 izdelkov, rezultate pa objavila v junijski Motoreviji. Rezultati kažejo, da večina sedežev v trgovinah ponuja dobro varnostno zaščito, enostavno upravljanje s sedežem in dobro ergonomijo. Eden od preskušenih sedežev je dobil najboljšo oceno zelo dobro, dva sedeža pa sta dobila oceno slabo, zato AMZS odsvetuje njuno uporabo.

Med 33 otroškimi varnostnimi sedeži, ki so jih AMZS in partnerski avtomobilski klubi ter potrošniške organizacije temeljito preskusili na tokratnem testu, je kar nekaj novih sedežev. “Izdelovalci sedežev z vse hitrejšim ritmom na trg pošiljajo novosti: dobro vedo, da v skladu s tržnimi zakonitostmi kupci najraje segajo po “novih” sedežih, ki – vsaj na papirju – obljubljajo tudi izboljšane lastnosti. Če k temu prištejemo še nove blagovne znamke in nova imena “starih” sedežev, imajo kupci kar nekaj težav, da se znajdejo med pestro ponudbo. Letošnji AMZS test otroških varnostnih sedežev je pokazal, da večina sedežev v trgovinah ponuja dobro varnostno zaščito, enostavno upravljanje s sedežem in dobro ergonomijo. Eden od preskušenih sedežev je dobil najboljšo oceno zelo dobro, dva sedeža pa sta dobila oceno slabo in odsvetujemo njuno uporabo”, je povedal odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel ter dodal:

“AMZS s partnerskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami že nekaj desetletij opravlja in objavlja teste otroških varnostnih sedežev. V tem času se je naš test, ki ga v svojih publikacijah in prek digitalnih medijev objavlja večina evropskih avtomobilskih klubov in potrošniških organizacij, uveljavil kot pomemben pripomoček pri nakupnih odločitvah uporabnikov. A zelo resno ga jemljejo tudi izdelovalci sedežev, ki dobro vedo, da bodo sedež, ki je na našem testu dobil slabo oceno, le težko prodali vse bolje obveščenim kupcem. Na to dejstvo smo sodelujoči pri testiranju zelo ponosni: z gotovostjo lahko zatrdimo, da so sedeži, ki so razstavljeni na policah trgovin, varnejši in kakovostnejši tudi zaradi naših testov. Takšen sloves smo dosegli tudi z nenehnimi izboljšavami in posodobitvami testiranja; zaradi posodobitev testnih protokolov in meril testiranja letošnji rezultat niso neposredno primerljivi z rezultati testov zadnjih nekaj let. Letos smo namreč zamenjali testni avto: namesto karoserije VW golfa smo za letošnji preskusni trk uporabili karoserijo VW pola, kar je povzročilo nekaj manjše pojemke pri preskusnih trkih. Letos smo za preskusne trke uporabili tudi nove preskusne otroške lutke z novimi tipali, pri preskusu upravljanja in ergonomije pa odslej uporabljamo tri nove avtomobile – trivratno ford fiesto, cestno-terenskega VW T-roca in družinskega citroena berlinga z drsnimi bočnimi vrati in tremi ločenimi sedeži namesto zadnje klopi.”

Strokovnjaki na neodvisnem in temeljitem testu otroške varnostne sedeže preskusijo v štirih glavnih kategorijah – varnosti, upravljanju, ergonomiji in morebitni vsebnosti škodljivih snovi – tako morajo pri varnosti sedeži prestati preskusne trke (čelne in bočne), pri upravljanju se posvetijo namestitvi sedeža v avtu, pri ergonomiji z otroki preverijo udobje sedenja v sedežih, na koncu pa izmerijo še vsebnost škodljivih snovi. V junijski Motoreviji je AMZS objavil prvi del letošnjega AMZS testa otroških varnostnih sedežev, drugi del bo objavljen v novembrski številki.

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.