Kitajski lastniki ne dovolijo dostopa do mariborskega letališča

Kitajski lastniki Aerodroma Maribor so po poročanju spletnega portala 24ur omejili dostop do mariborskega letališča, ki je od četrtka v upravljanju državne družbe DRI. Ob vhodu na parkirišče letališkega terminala so namestili opozorilne table, da gre za zemljišče v zasebni lasti, prehod in parkiranje pa da nista dovoljena.

Letališče Edvarda Rusjana Maribor.

Letališče Edvarda Rusjana Maribor.

“Služnost na zemljiščih v okolici mariborskega letališča, ki so v lasti Aerodroma Maribor, je v zemljiški knjigi urejena,” so prejšnji teden v sporočilu za javnost zapisali na ministrstvu za infrastrukturo. A je to po informacijah 24ur še vedno pod vprašajem. Upravljanje mariborskega letališča je prejšnji teden prevzelo državno inženirsko podjetje DRI, saj je prejšnji upravljavec Aerodrom Maribor, ki je od začetka 2017 v posredni lasti kitajskega kapitala, prekinil najemno pogodbo. Po četrtkovem fizičnem pregledu na letališču je Javna agencija za civilno letalstvo RS izdala DRI dovoljenje za poskusno obratovanje letališča, zato je to v petek po enodnevnem zaprtju ponovno začelo obratovati. Pridobivanje obratovalnega dovoljenja po pisanju 24ur ni šlo brez težav. Po informacijah njihovih virov DRI še pred nekaj dnevi ni izpolnjevala nekaterih pogojev za obratovalno dovoljenje, predvsem zaradi nejasnosti glede opreme.

Letališče v upravljanju DRI, zgolj začasno
Letališče naj bi bilo v upravljanju DRI najkasneje do konca leta 2020, v vmesnem času pa naj bi ministrstvo za infrastrukturo poiskalo trajno rešitev. Ministrstvo za infrastrukturo je v sporočilu za javnost prejšnji teden zanikalo navedbe, da naj bi Aerodrom Maribor prekinil najemno pogodbo, ker se vlada oziroma ministrstvi za infrastrukturo in ministrstvo za okolje in prostor niso držali dogovora o sprejetju državnega prostorskega načrta (DPN) za podaljšanje vzletno-pristajalne steze na mariborskem letališču do marca 2018, kar naj bi se z lastniki Aerodroma Maribor dogovoril nekdanji državni sekretar ministrstva za infrastrukturo Jure Leben. “Morebitni dogovori nekdanjega državnega sekretarja Lebna z nekdanjimi najemniki letališča niso del najemne pogodbe ali drugih pogojev, pod katerimi je Aerodrom Maribor sklenil najemno pogodbo. Rok, v katerem mora biti sprejet DPN, pa tudi nikoli ni določen vnaprej in ga ni mogoče napovedati. Gre za dolgotrajne postopke, ki lahko trajajo več let,” so zapisali. “Državni prostorski načrt za Letališče Edvarda Rusjana Maribor je sicer v pripravi, proces med drugim traja tudi zaradi nadomeščanja kmetijskih zemljišč ter posega na vodovarstveno območje,” so še dodali.

Kitajski investitorji niso uresničili velikopoteznih načrtov
Družba SHS Aviation, ki je v lasti kitajskega kapitala, je kupila Aerodrom Maribor v začetku leta 2017 od Delavske hranilnice, nato pa so z državo sklenili 15-letno najemno pogodbo za letališče, infrastrukturo in pripadajočo opremo. A velikopoteznih načrtov z več stomilijonskimi investicijami, za katere so sicer želeli doseči podaljšanje letališke steze, kitajski investitorji niso uresničili in letališče je, ko gre za redne linije ali tovorni promet, bolj ali manj samevalo.

Vir: STA

Oddaj komentar

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

0 KOMENTARJEV