Lista za pravičen razvoj mestnih četrti in krajevnih skupnosti je danes sklicala novinarsko konferenco, na kateri so izpostavili, da so proti sprejetju predloga Stategije razvoja mestnih četrti in krajevnih skupnosti, ki naj bi ga obravnavali mariborski mestni svetniki na današnji seji.
“Gradivo Strategije razvoja mestnih četrti in krajevnih skupnosti MOM 2025–2030 z akcijskim načrtom (GMS 581) je dober začetek razprave, ki mora biti javna vsaj 1 mesec. Nastavki, ki sledijo tudi spremenjeni zakonodaji pomenijo, da moramo sprejeti politično odločitev, kaj bomo z ožjimi deli mestne uprave, torej MČ in KS, storili,” so zapisali in poudarili še v sporočilu za javnost in dodali: “V LPR ves čas zagovarjamo enakomeren in predvsem enakopraven razvoj MČ in KS, ki mu v mandatu župana Arsenoviča žal nismo priča.”
Izpostavljajo, da se strinjajo, da se dokument GSM 581 potrebuje, “vendar menimo, da je pot do njega lahko obratna. Zakaj strategija mestnih četrti in krajevnih skupnosti v tej obliki ne more biti sprejeta? Ker 1 branje konceptualno zaključilo strategijo, ki jo v 2 branju lahko spreminjamo le z amandmaji.”
“Torej nasprotujemo sprejetju takšnega predloga Strategije razvoja mestnih četrti in krajevnih skupnosti MOM 2025–2030 z akcijskim načrtom, ki je uvrščen na dnevni red seje 20. maja 2025 in predlagamo, da se umakne iz današnjega dnevnega reda in se predlog obravnava na javnih razpravah vsaj 1 mesec, kjer zadeve vse prebivalce in se sprejme na naslednji seji MS MOM v juniju 2025.”
Menijo, da je več ključnih razlogov za umik
Lidija Divjak Mirnik iz LPR je pojasnila, zakaj je treba predlog spremeniti oziroma dopolniti, z naštevanjem ključnih razlogov za umik:
- “Vse mestne četrti in krajevne skupnosti se ne strinjajo z dokumentom, nekatere pa niso niti obravnavale ali pa so ga le dopisno.
- Ne podpirajo ga niti v Iniciativi mestni zbor.
- Mestne četrti in krajevne skupnosti ter Iniciativa mestni zbor so se opredeljevali do drugačnega gradiva, kot je prišel na sejo Mestnega sveta MO Maribor.
- Ni navedenih možnih ukrepov za povečanje participacije, kar naj bi bil eden od ciljev Strategije kot npr. vpis participativnega proračuna v Statut občine ter “sejnine” za četrtne svetnike.
- Nujno je, da se v ta dokument vloži še malo napora in resno pristopi k javnim razpravam s pozivi za vse prebivalce, ki bodo trajale vsaj en mesec.”
Gradivo kot je zdaj, po njihovem mnenju, prinaša več sprememb
Divjak Mirnik je še izpostavila, da ima dokument več posledic oziroma da prinaša več sprememb:
- “Ukinjanje pooblastil mestnih četrti in krajevnih skupnosti, kar v praksi pomeni ukinjanje mestnih četrti in krajevnih skupnosti (čeprav dokument formalno govori o “krepitvi skupnosti”, v resnici vodi k centralizaciji odločanja in večji odtujenosti med mestno upravo in krajevnimi potrebami ljudi. V času, ko bi morali krepiti demokracijo, jo ta dokument slabi).
- Premoženjsko osiromašenje mestnih četrti in krajevnih skupnosti (prodaja premoženja, ki se je gradilo tudi s samoprispevki).
- Prenos premoženja in denarja od prodaje premoženja v center mesta, ker ga primanjkuje za investicije v centru.
- Lahko se bo spremenil tudi postopek imenovanja četrtnih svetnikov, ki po novem ne bi bili več voljeni, ampak imenovani s strani KMVI. Kar pomeni, da peščica odloča o vseh svetnikih v vseh mestnih četrti in krajevnih skupnostih. Temu v LPR odločno nasprotujemo.”
Po besedah Divjak Mirnik je bil še bolj vpleten v to predsednik Mestne četrti Studenci Matej Vodopivec, ki je izpostavil, kaj je njega kot predsednika mestne četrti še dodatno “zmotilo”. Dejal je, da so bili vsi predsedniki mestnih četrti in krajevnih skupnosti pozvani k podajanju predlogov, želj .. . Predlogov so podali več, toda na koncu se je izšlo drugače.
Zaradi vsega tega v LPR pozivajo Mestni svet Mestne občine Maribor, da strategijo v tej obliki umakne iz dnevnega reda in da se naloži pripravo novega dokumenta, ki bo “nastal v sodelovanju z mestnimi četrtmi, krajevnimi skupnostmi in občani na javnih razpravah“.