Vsaka generacija ima svoje hite, svoje skrbi in svoj slog humorja. Če ste se kdaj znašli v pogovoru, kjer je nekdo rekel “Ah, to so pa že Z-ji!” in niste točno vedeli, ali je to kompliment ali kritika – brez skrbi. Tukaj je simpatičen pregled treh generacij, ki krojijo (in komentirajo) sodobni svet.
Generacija X (rojeni približno med 1965–1980)
“Pozabljena generacija” ali “Otroci Walkmana”
Generacija X je odrasla ob MTV-ju, popkulturi 80-ih, punku, VHS kasetah in prvih domačih računalnikih. Bili so prvi, ki so morali obvladati ravnotežje med papirji in e-maili.
Značilnosti:
Cenijo zasebnost in ne marajo preveč pozornosti (ni čudno, da so včasih spregledani).
So skeptični, samostojni in pogosto zelo praktični.
So starši milenijcev – zato jim gre dobro “preživetje z ironijo”.
Njihov simbol? Walkman in kava iz termovke.
Njihov moto? “Če nekaj želiš, si zavihaj rokave.”
Milenijci (Generacija Y) (rojeni približno med 1981–1996)
“Selfie generacija” ali “Mi, ki smo še ujeli otroštvo brez interneta”
Milenijci so odrasli v času, ko je internet šele prihajal, in doživeli tako analogni kot digitalni svet. Imeli so Tamagotchije, MySpace in prvo ljubezen prek SMS-ov.
Značilnosti:
Iskreno si želijo smisla v življenju (in službi).
Radi govorijo o svojih občutkih (ter o izgorelosti).
So mojstri v iskanju ravnotežja med delom in prostim časom (ali pa vsaj to poskušajo).
Njihov simbol? Sojino latte macchiato in Instagram story.
Njihov moto? “Delaj, kar ljubiš – ampak pazi na mentalno zdravje.”
Generacija Z (rojeni približno med 1997–2012)
“TikTok generacija” ali “Digitalni domorodci”
Z-jevci niso nikoli poznali sveta brez interneta. Njihovo otroštvo so zaznamovali pametni telefoni, YouTube in neskončno skrolanje po zaslonih. So samozavestni, direktni in neverjetno hitri pri zaznavanju trendov.
Značilnosti:
Aktivno govorijo o duševnem zdravju, spolnosti, politiki.
So bolj vizualni – vse povzamejo v memu ali 15-sekundnem videu.
Avtoritete jim niso samoumevne – želijo pristen dialog.
Njihov simbol? AirPods in ring light.
Njihov moto? “Bodi to, kar si – ampak v visoki ločljivosti.”
Vsaka generacija je produkt svojega časa, z edinstvenimi pogledi, izzivi in prednostmi. Čeprav se včasih zdi, da živimo na različnih planetih imamo več skupnega, kot si mislimo. V končni fazi – vsi samo iščemo povezavo. Pa naj bo to Wi-Fi ali kaj globljega.