Predlog Evropske komisije za uvedbo dodatnih carin na uvoz električnih vozil, izdelanih na Kitajskem, je prejel zadostno podporo držav članic, so danes sporočili v Bruslju. Komisija bo tako konec meseca očitno uvedla carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka. Obenem v Bruslju poudarjajo, da se pogajanja s Pekingom o alternativni rešitvi nadaljujejo.
“Danes je predlog Evropske komisije za uvedbo dokončnih izravnalnih dajatev na uvoz baterijskih električnih vozil iz Kitajske prejel potrebno podporo držav članic EU za sprejetje carin,” so sporočili v Bruslju.
Evropska komisija je namreč v okviru konec lanskega leta sprožene preiskave ugotovila, da proizvajalci električnih vozil na Kitajskem uživajo koristi nepoštenih državnih subvencij. Zato je 5. julija poleg že obstoječih 10-odstotnih carin začasno uvedla dodatne carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka.
Danes pa so države članice odločale o predlogu Evropske komisije za dokončno uvedbo dodatnih carin za obdobje petih let. Predlog med drugim določa dodatne carine za ameriško podjetje Tesla (7,8-odstotka) ter za kitajska podjetja BYD (17 odstotkov), Geely (18,8 odstotka) in SAIC (35,3 odstotka).
35,3-odstotna dodatna carina bo veljala tudi za vse druge proizvajalce električnih vozil na Kitajskem, ki niso sodelovali s preiskavo Evropske komisije. Za podjetja, ki so sodelovala, pa predlog predvideva 20,7-odstotno dodatno carino.
Po neuradnih informacijah je 10 članic EU danes glasovalo za, 12 se jih je glasovanja vzdržalo, pet pa jih je bilo proti. Med slednjimi naj bi bili tudi Nemčija in Slovenija.
Ker t. i. kvalificirana večina držav (15 članic, v katerih živi najmanj 65 odstotkov vsega prebivalstva EU) ni podprla niti nasprotovala predlogu komisije, bo lahko ta odločitev sprejela sama.
Odločitev je treba v uradnem listu EU objaviti najkasneje do 30. oktobra letos. To pomeni, da bodo dodatne carine predvidoma dokončno uvedene dan kasneje, ko jih bodo začeli tudi pobirati. Če se bodo s posameznimi podjetji v prihodnje dogovorili o t. i. cenovnih zavezah, s katerimi bi zvišala cene svojih proizvodov in nadzorovala obseg izvoza v EU, zanje evropska uredba o carinah ne bo več veljala.
V Bruslju so poudarili, da se pogajanja s Kitajsko o tovrstnih alternativnih rešitvah, ki bi bila v skladu s pravili Svetovne trgovinske organizacije (WTO) in bi naslovila škodljive učinke kitajskih državnih subvencij za električna vozila, nadaljujejo.
Sredi septembra so sicer na komisiji pojasnili, da so zavrnili predloge kitajskih proizvajalcev električnih vozil glede cenovnih zavez, s katerimi so se ti želeli izogniti carinam.
Kitajska pa je medtem že avgusta zaradi uvedbe začasnih carin sprožila postopek pred WTO. Na kitajskem ministrstvu za trgovino so tedaj poudarili, da odločitev EU nima pravne podlage, krši pravila WTO in spodkopava globalno sodelovanje pri naslavljanju podnebnih sprememb. Poleg tega so uvedli tudi več trgovinskih ukrepov na področju uvoza iz unije.
vir: sta