18:15, četrtek, 15.05.2025
Maribor
temperature icon 10°C

Bo Maribor izgubil več kot 100 parkirišč? Svetniki opozarjajo na posledice

FOTO: Vizualizacija gradivo Mestne občine Maribor

Na seji Mestnega sveta Mestne občine Maribor bo v obravnavi predlog DIIP (dokument identifikacije investicijskega projekta), s katerim naj bi ukinili več kot 120 parkirnih mest. Gradivo je sicer na voljo TUKAJ.

Mestne svetnike smo zato vprašali, če se strinjajo z načrtovanim zmanjšanjem števila parkirnih mest v središču mesta? Pa tudi, kje vidijo ustrezne alternative za nadomestitev ukinjenih parkirnih mest?

Promet bi se preusmeril na že obremenjene ulice, rešitev v gradnji parkirne hiše?

»V Gibanju Svoboda podpiramo vsak projekt, ki prispeva k razvoju Maribora in izboljšanju kakovosti življenja naših občanov,« pravi Davorka Pregl. A opozarja na ključen problem predlagane ureditve Gregorčičeve ulice s Trgom generala Maistra. Gre za izgubo približno 100 parkirnih mest brez nadomestitve.

S prenovo bi sicer zagotovili varnejše prečkanje križišč za pešce in kolesarje. Pa tudi uredili nove površine, meteorno kanalizacijo, javno razsvetljavo in zamenjali dotrajane komunalne vode.

»Ker gre za projekt trajnostne mobilnosti, bi občina kandidirala za 80-odstotno sofinanciranje iz evropskih kohezijskih sredstev, preostanek pa bi pokril proračun. A kljub temu ostaja velik problem. To so parkirišča, ki jih na tem območju več ne bo,« poudarja Preglova. Opozarja na stanovalce, ki že zdaj težko najdejo prostor, čeprav imajo dovolilnice. Dodaja, da bi se promet preusmeril na že obremenjene ulice. Poleg tega se upravna enota sicer seli, a bo občina ostala. Kam bodo ljudje parkirali?

Kot rešitev predlaga gradnjo parkirne hiše za občino, preden se začne obsežna prenova

 »Govora je bilo tudi o parkirni hiši pri Ljudskem vrtu, a je to potihnilo. Trajnostna mobilnost je prihodnost. A ljudi ne moremo siliti v spremembe čez noč. Najprej je treba ponuditi rešitve, šele nato začeti projekte.« Zato v Gibanju Svoboda trenutno ne bodo podprli predlagane ureditve Gregorčičeve in Trga generala Maistra.

FOTO: Vizualizacija gradivo Mestne občine Maribor

Težava tudi za stanovalce z dovolilnicami in vse, ki imajo opravke na upravni enoti ali občini

V LPR gradiva ne bodo podprli, poudarja Lidija Divjak Mirnik iz Liste za pravičnost in razvoj. Kot pravi, so bili proti tudi na odboru za finance. »Problem vidimo predvsem v ukinitvi parkirnih mest okoli Mestne občine Maribor. Hkrati pa se je župan odločil za prodajo gramoznega parkirišča na tem območju, kjer parkirajo tudi zaposleni,« opozarja. Dodatno izpostavlja vprašanje, prav tako kot Davorka Pregl, kje bodo parkirali stanovalci z dovolilnicami in vsi, ki imajo opravke na upravni enoti ali občini.

»Obenem opozarjamo, da so ostale MČ in ĶS napram centru absolutno v depriviligiranem položaju in se premalo vlaga v njih. Da o cestah izven centra sploh ne začnemo govoriti,« dodaja.

“Mirujoči promet je potrebno spraviti pod zemljo in alternativa so nedvomno nove podzemne garažne hiše”

Aljaž Bratina – Arsenovič za Maribor, je dejal, da »Trg generala Maistra že lep čas zahteva temeljito obnovo, saj zaradi svoje neurejenosti Mariboru ni ravno v ponos. Enako velja za še neobnovljeni del Gregorčičeve in Tyrševe. Celotno območje predstavlja velik potencial, da z ureditvijo mesto Maribor pozicionira med urejena mesta s čim manj mirujočega prometa na najlepših trgih in ulicah, kot je to praksa v vseh evropskih mestih.«

Ob tem dodaja: »Mirujoči promet je potrebno spraviti pod zemljo in alternativa so nedvomno nove podzemne garažne hiše čim bolj v bližini mestnega jedra. Hkrati pa vidim nekaj potenciala tudi v ureditvi kar precej sedaj neurejenih notranjih dvorišč, ki so večinoma skrita pred pogledi mimoidočih, predstavljajo pa speče bisere tega mesta.«

Ukrep bi dodatno prispeval k odmiranju mestnega jedra

Igor Jurišič iz Stranke mladih – Zeleni Evrope je dejal, da ukrepa ukinjanja parkirnih mest v tem trenutku ne morejo podpreti. »Z veseljem ga bomo podprli, ko bodo ustvarjeni ustrezni pogoji in tovrstni posegi ne bodo oteževali življenja občanov in obiskovalcev Maribora,« je poudaril. V stranki sicer podpirajo vse oblike trajnostne mobilnosti. A obenem opozarjajo, da je ukinjanje parkirnih mest lahko zgolj končni ukrep – takrat, ko so že vzorno urejene avtobusne povezave, P+R parkirišča in druge dostopne rešitve, ki omogočajo enostaven prihod v mestno središče.

»Ker Maribor teh pogojev še nima vzpostavljenih, bi omenjeni ukrep občanom in obiskovalcem le otežil dostop do ustanov in trgovin ter še dodatno prispeval k odmiranju mestnega jedra,« je dodal Jurišič.

FOTO: Vizualizacija gradivo Mestne občine Maribor

Ukinitev brez jasne predstavitev nesprejemljiva

Alenka Iskra, mestna svetnica SD, je poudarila, da je za Socialne demokrate ukinitev parkirišč brez jasne predstavitve, kdaj in kako bodo zagotovljena nadomestna parkirišča, predvsem za stanovalce, nesprejemljiva. »Predstavljeni projekt sicer pomeni velik korak k sodobni ureditvi območja v središču mesta in je finančno vzdržen, saj je predvideno znatno sofinanciranje,« je dodala.

V Mariboru ni praksa, da se zagotovi ustrezna alternativa

Zdravko Luketič – NSi, poudarja, da trajnostna mobilnost ne sme temeljiti zgolj na “briljantnih idejah vodilnih struktur”, temveč na dejanskih potrebah ljudi. »Vsak poseg mora upoštevati tudi mnenje lokalnih skupnosti – to pri nas prepogosto manjka,« dodaja. Gregorčičeva ulica je, po njegovem mnenju, le ena od ulic, ki se stekajo na Trg generala Maistra, zato povezovanje obeh projektov ni nujno smiselno. Poudarja, da je zmanjšanje števila parkirnih mest brez zagotovljene alternative neustrezno, ob tem pa se poraja vprašanje, ali bo zmanjšanje veljalo tudi za »privilegirana« parkirišča za občinske strukture.

»Preden se spremeni sistem parkiranja na nekem območju je najprej vsekakor potrebno zagotoviti ustrezno alternativno, kar pa v Mariboru nekako ni praksa,« opozarja. Kot primer ustrezne rešitve navaja gradnjo javne garažne hiše ob Razlagovi ulici ter boljše povezave z javnim prevozom. Dodaja še, da gre za območje z mestotvornimi funkcijami. Zato mora ostati stalno in preprosto dostopno, tako podnevi kot ponoči in ob koncih tedna. Poleg tega vidi del rešitve v digitalizaciji, aplikacijah za usmerjanje voznikov na prosta parkirna mesta in v spodbujanju uporabe javnega prevoza z nižjimi cenami in multimodalnimi točkami.

Predlog zmanjšanja območjih plačljivega parkiranja

Vladimira Cokoja, Demokrati – Klub samostojnih svetnikov, poudarja, da prenovo Gregorčičeve ulice s Trgom generala Maistra podpirajo, saj pomeni zaključek celostne ureditve tega dela starega mestnega jedra. “Predvsem parkirišča na južnem in vhodnem delu trga generala Maistra ob obodni ulici, ki zamejuje trg, so neugledna in v zelo slabem stanju.”

Vendar opozarjajo, da v projektu niso predvidene alternative za izgubljena parkirna mesta. “Po naši oceni se Maribor že nekaj let srečuje s kroničnim pomanjkanjem parkirnih mest v neposredni bližini centra mesta. Manjkata vsaj dve parkirni/garažni hiši. In sicer ena v bližini stadiona Ljudski vrt in ena v neposredni bližini ali pod Glavnim trgom in/ali trgom generala Maistra. Situacijo v zvezi s parkiranjem je še poslabšalo širjenje (predvsem v obdobju trenutnega župana) t.i. ‘modrih in belih con’, kjer je parkiranje plačljivo. Ter podaljševanje časovnih obdobij, ko morajo uporabniki plačevati parkiranje.”

Predlagajo zmanjšanje območij plačljivega parkiranja in uvedbo brezplačnega parkiranja v soboto ter po 17. uri med tednom. V prihodnjo prometno strategijo pa naj se vključi izgradnja dodatnih garažnih hiš.

Prav tako opozarjajo na prometne posledice med obnovo. Te bi še dodatno obremenile Krekovo in Mladinsko/Maistrovo ulico. “Tudi ob zaprtju Koroške in Lenta ni bilo ponujenih ustreznih alternativ,” zaključi.

Ostane svetniške skupine in samostojni svetniki, se na novinarska vprašanja niso odzvali.

Deli z ostalimi:

Druge novice

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Anketa

Podpirate prisotnost živali v zdravstvenih ustanovah?

Loading ... Loading ...