15:20, pet, 29. Mar

V prihodnje naročilo nenujnega reševalnega prevoza na enem mestu





Novi sistem nujne medicinske pomoči v Sloveniji predvideva vzpostavitev enotnega dispečerskega servisa za celotno državo. Ta bo imel pregled nad vsemi reševalnimi vozili, tudi tistimi za nenujne prevoze. Na ministrstvu za zdravje si od tega obetajo več reda in prihranke, izvajalci pa ne verjamejo, da bi tako lahko odpravili vse nepravilnosti.

REŠILNO VOZILO (2)

Dispečerska služba zdravstva, ki naj bi z dispečerskima centroma v Mariboru in Ljubljani začela delovati v začetku prihodnjega leta, bo po napovedih vodje sektorja za razvoj v direktoratu za zdravstveno varstvo ministrstva za zdravje Dušanke Petrič imela pregled tudi nad vozili, ki izvajajo nenujne prevoze. “V kolikor bo izvajalec potreboval takšen prevoz, bo poklical dispečerski center, ki bo nato poslal vozilo. Ravno tako bo storil pri medbolnišničnih prevozih,” je povedala za STA.

Doslej namreč ni bilo enotne točke za nenujne bolnišnične prevoze, kot so na primer prevozi bolnikov na obsevanja ali dializo. Kot je nedavno poročal časnik Večer, je takšen sistem omogočal številne nepravilnosti pri obračunavanju teh storitev.

Da bi lažje organizirali prevoze in zmanjšali čakalno dobo bolnikov, so sicer nekateri izvajalci nenujnih reševalnih prevozov na Štajerskem v začetku tega leta ustanovili svoj, skupni klicni center za nenujne reševalne prevoze. Njegovi ustanovitelji so podjetja Berghaus, Santra in Dava, kjer pojasnjujejo, da želijo k sodelovanju pritegniti tudi ostale koncesionarje, ki opravljajo to dejavnost.

Po besedah direktorja podjetja Dava Silva Tafernerja so tako sebi kot zdravstvenim ustanovam močno olajšali delo. “Enostavno je toliko koncesionarjev in včasih ima en čas, včasih drugi, zato se prej ni vedelo, koga poklicati. Zdaj pa pokličejo na eno številko in potem se mi sami organiziramo oziroma gre tisti, ki je v določenem trenutku prost,” je pojasnil za STA. S tem so po njegovih besedah dosegli tudi določene prihranke, saj je odpadlo čakanje praznih vozil pred bolnišnico.

S projektom enotne dispečerske službe za celotno državo Taferner ni seznanjen, a dvomi, da bi ta lahko bila tako dobro organizirana, da bi imela ustrezen pregled nad vso državo. Po njegovih ocenah bi bilo tako zelo težko doseči enakopravno obravnavo vseh koncesionarjev, saj so njihove zmogljivosti in oddaljenosti od bolnika različne. “S tem bi se lahko tudi kršilo pravico pacienta, ki si po zakonu lahko sam izbere prevoznika. Kršeno bi bilo tudi načelo konkurenčnosti, saj bi tako lahko na primer v Mariboru opravljalo prevoze le eno podjetje,” je pojasnil.

Kot je dejal, so zasebni izvajalci nenujnih reševalnih prevozov že zdaj v slabšem položaju kot reševalna vozila javnih zdravstvenih domov, čeprav so morda bolje opremljeni. Prav tako jim Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) plača le desetino opravljenih prevozov. “Našemu podjetju recimo je ZZZS dolžan letno približno 100.000 evrov,” je povedal. “Sanitetni prevozi so tako slabo plačani, da jih pravzaprav nihče več noče opravljati. V medijih se nas predstavlja, kot da smo vsi barabe, a sploh ni tako. Zadeve so zelo neurejene,” je dejal.

Vir: STA

Druge novice

Dodaj odgovor

Prosimo izpolnite preden nadaljujete! *

S klikom na gumb "Objavi komentar" se strinjate s pravili komentiranja.