PRENOS V ŽIVO

VIDEO: Rušane navdušile mišice
Skoraj gola in zelo mišičasta telesa. Po dvajsetih letih premora

Na Podimu razglasili startup leta 2018

Včeraj so v okviru konference Podim, ki te dni poteka v Mariboru, razglasili Slovenski startup leta 2018. Naziv je tokrat pripadel podjetju Next, ki razvija spletno platformo Beeping. Za nagrado se je v finalu potegovalo pet startupov, ki so jih preko javnega poziva predlagali najaktivnejši deležniki slovenskega startup ekosistema.

 podim podelitve 2

Na svečani podelitvi ob zaključku prvega dne mednarodne konference PODIM v Mariboru je zagonsko podjetje NEXT, ki razvija spletno platformo Beeping za hitro, varno in učinkovito najemanje preverjenih čistilcev za dom, prejelo nagrado Slovenski start-up leta 2018. Na tisoče gospodinjstev Evropi išče občasno ali redno pomoč za čiščenje in gospodinjska opravila. Še več, prav vsako gospodinjstvo letno v Evropi temu nameni več kot 15 polnih dni svojega prostega časa. Legalnega in preglednega trga ponudnikov storitev čiščenja domov ni. Eno izmed najpogostejših rešitev predstavlja črni trg, ki je nezakonit in nepregleden. Mlada ekipa Beeping, ki domuje v Ljubljanskem univerzitetnem inkubatorju, je v tem zaznala obetavno poslovno izredno priložnost in se predano lotila podatkovno gnanega poslovanja, ki ga strokovna komisija letošnje nagrade opisuje kot vzornega, učbeniškega in za vzor generacijam, ki prihajajo.

V manj kot treh letih – podjetje je bilo ustanovljeno avgusta 2015 – je ekipa Beeping, ki jo vodita Jan Dobrilovič in David Mohar, z minimalnimi finančnimi vložki uspela zgraditi lokalno prepoznavno blagovno znamko Beeping. Le- ta ima danes več kot 16.500 registriranih uporabnikov, ki na trenutno dveh ključih trgih – v Ljubljani in Zagrebu – dostopajo do 100 profesionalnih čistilcev. Kar 75 % vseh čiščenj, ki jih uporabniki naročijo preko platforme Beeping, predstavlja t. i. subscription model oziroma letne naročnine, t. i. retention rate pa dosega kar 80 % uporabnikov. Na ta način ekipa Beeping uspeva zagotavljati vzdržen poslovni model, ki iz meseca v mesec generira
okoli 20-odstotno rast poslovanja.

Zakaj raje Beeping kot črni trg?
V primerjavi z najemanjem čistilcev na črnem trgu spletna platforma Beeping prinaša bistvene prednosti, in sicer zavarovanje za čistilce v primeru poškodb v domu uporabnika, varnost, ker so vsi čistilci, t. i. »beeperji« preverjeni, legalnost, saj imajo čistilci svoje podjetje (s. p. ali d. o. o.), enostavno in hitro uporabo platforme, podporo uporabnikom sedem dni v tednu, spletno plačevanje in zagotovljeno kakovost. Čistilce namreč uporabniki po vsakem opravljenem čiščenju ocenjujejo, povprečna ocena na lestvici od 1 do 5 (pet je najvišja ocena) pa znaša kar 4,82! Hkrati so »beeperji« preko akademije Beeping deležni stalnega izobraževanja in zagotavljanja visokih standardov čiščenja. Cene storitev so fiksne in določene glede na kvadraturo stanovanja.

Tako denimo čiščenje 55 kvadratnih metrov velikega stanovanje stane 33 EUR, medtem ko čistilci, ki jih uporabniki najemajo na črno, računajo število porabljenih ur, ki se lahko zelo razlikuje, odvisno od izkušenosti in hitrosti čistilca, in povprečno ceno za delovno uro v višini 8 EUR. Bistvena konkurenčna prednost Konkurenca na tem trgu obstaja, saj v Evropi že delujejo platforme, t. i. marketplacei, ki ponujajo čiščenje gospodinjstev. Na območju osredje in vzhodne Evrope so tekmeci večinoma manjše, lokalne platforme, medtem ko gre v zahodni Evropi za večja, z visokimi investicijami skladov tveganega kapitala grajena podjetja, ki pa imajo ključen izziv pri zagotavljanju vzdržnih marketinških stroškov za pridobivanje novih strank. Ekipa Beeping je ta izziv rešila tako, da so pravočasno in zelo natančno prepoznali potrebe strank po rednih čiščenjih s preizkušenimi,zanesljivimi čistilci, in tako uporabnikom kot čistilcem ponudili dolgoročno »win-win« rešitev, ki temelji na podatkovno gnanem (angl. datadriven) poslovanju in skrbni organizaciji delovnih procesov.
Ugledni korporativni partnerji Beepingovo izvršnost oz. sposobnost uresničevanja zastavljenih ciljev potrjujejo tudi sklenjena partnerstva z uglednimi mednarodnimi družbami, kot sta Generali Insurance in Henkel Group, pred kratkim pa so sklenili tudi pomembno partnerstvo z NLB, največjo ponudnico bančnih storitev v Sloveniji. NLB bo svojim novim komitentom pod sloganom »Več časa za vas« podarjala Beeping čiščenja, obstoječim strankam platforme Beeping pa praktična darila za preživljanje prostega časa.

PODIM 2018

Konferenca PODIM, največji in najvplivnejši start-up dogodek v AlpeAdria regiji in na območju Zahodnega Balkana, je poskrbel za nov organizacijski rekord – letos se ga bo namreč udeležilo več kot 1,000 udeležencev z vsega sveta, natančneje 25 držav. Med njimi je več kot 300 predstavnikov inovativnih visokotehnoloških start-upov, 90 domačih in mednarodnih investitorjev, več kot 100 predstavnikov korporacij iz Slovenije in tujine ter več kot 70 priznanih govorcev. PODIM se je v zadnjih letih razvil v učinkovito investicijsko platformo in zrasel v gibanje, ki na ravni regije združuje in povezuje najbolj aktivne deležnike start- up ekosistema. Njegov vpliv se vse močneje preliva v slovenski, regijski in globalni prostor, kar skozi številne pozitivne učinke zaznavajo vsi ključni partnerji PODIMA – tradicionalna generalna pokroviteljica Nova KBM, Mestna občina Maribor, ki je podpornica že tretje leto zapored, in v znak temu je župan Andrej Fištravec prejel tudi priznanje. Polet teh pa so še glavna organizatorka Iniciativa Start:up Slovenija in soorganizatorja Slovenski podjetniški sklad ter Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

mom podim
Zaradi pozitivnih sinergijskih učinkov PODIM zadnja štiri leta strateško podpira tudi Evropska komisija oz. Predstavništvo Evropske komisije v Sloveniji ter letos kar 11 korporacijskih oz. industrijskih partnerjev – Kolektor, Iskratel, Outfit7, Telekom Slovenije, Zavarovalnica Sava, Nova KBM, Pošta Slovenije, Cofound.it, DEWESoft, Center za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje ter Science Park Graz, ki v Avstriji nudi domovanje Evropski vesoljski agenciji oz. njenemu poslovnemu inkubacijskemu centru ESA BIC.

 

“Podobno kot pretekla leta smo tudi z letošnjim PODIMOM uspeli ustvariti kar nekaj presežkov. Prvi se je zgodil v številu udeležencev, ki jih je letos več kot 1.000, prihajajo pa z vsega sveta oz. natančneje 25 držav. Drugi preskok se je zgodil pri organizaciji spoznavnih oz. »matchmaking« sestankov med start-upi, investitorji in predstavniki korporacij v PODIM 1:1 ARENI. Njihovo število se letos približuje 600 – urnike namreč še med konferenco sproti dopolnjujemo, kar je v primerjavi z lanskimi 383 in predlanskimi 182 sestanki svojevrsten rekord in hkrati tudi velik organizacijski zalogaj,” je povedala Maja Tomanič Vidovič, direktorica Slovenskega podjetniškega sklada, ki je izvajalska institucija Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo in skupaj z ministrstvom tudi soorganizator konference PODIM.

 

Galerija